Brev:
Opfølgning skemad: Grød med mme vs grøntsager - knap 6 mdr.
30. maj 2017
Alder:
5 mdr.
Opfølgning skemad: Grød med mme vs grøntsager - knap 6 mdr.
Kære Helen,
Mange tak for sidste mail – det kører fint med de to måltider i stedet for et, og maveproblemerne synes at være forduftet, så det er helt perfekt.
Jeg har netop været til sundhedstjek og vaccination med M. Han har det fint og er vokset virkelig meget i løbet af den sidste måned (8.3 kg → 9.5 kg , 67.5cm → 72 cm). Han er fint proportioneret og længde og vægt følges fint ad – men han er altså virkelig en stor krabat :-).
Lægen og jeg kom så til at snakke om mad, og jeg fortalte, at jeg dagligt gav M grød med modermælkserstatning i. Det syntes hun bestemt ikke, der var nogen grund til, da han jo allerede er meget større end gennemsnittet. Hun mente, at grøntsager med lidt fedtstof ville give rigeligt næring, når jeg nu stadig ammer. Det virkede lidt som om, hun mente, jeg var i gang med at overfodre ham med unødvendige kalorier...
Her i Belgien er der historisk set slet ikke er samme tradition for grød som i Danmark, så det er nok bl.a. derfor, hun er lidt skeptisk, men jeg var alligevel temmelig overrasket over, hvor meget M havde taget på siden skemaden er blevet indført, så måske skal jeg passe lidt på? Hvad tænker du, og hvad synes du om vægtstigningen?
Jeg er selvfølgelig rigtig glad for at have en stor, sund dreng – og det er også godt for bicepsene ;-) – men jeg har selv måttet slås med overvægt i teenageårene, så det har jeg ikke lyst til, at han skal opleve...
De bedste hilsener,
Nuala